Här stannade vi för en bensträckare och fika i Hamar vid en bilfirma. Priserna på en bil och mc ligger nog 40% högre i Norge.
Efter 52 mil så har vi nått Otta där vi gjorde första övernattningen. Stugan var inte av den högre standarden, men det fick gå.
Det fanns sovplats för alla och ett litet kök.
Bära in packning, tar sin tid, det blåste halv storm där!
Stavkyrkan i Lom.
Vi tog ett tankstopp och bensträckare i Lom. Jag träffade ett par ungdomar där, som hade slalomskidor på axeln! Jag var tvungen att fråga vad dom gjorde med dom, mitt i sommaren.
Det visade sig att dom skulle åka slalom uppe på Galdhöpiggen, den som jag tidigare varit upp på, och senare igen.
Lom. Nordal där har jag övernattat två gånger nu, men inte denna gång. Det är andra resor jag gjort.
Monument tillägnat Norges självständighet år 1814.
Jountheimen. Vad vi ser är avstånd till särskilda toppar, eller rutter.
Vy från utsiktsplatsen. Väntade på regnet som vi skulle in i där framme.
Samma plats där regnbågen uppenbarade sig.
Samma plats, igen. Nu åker regnkläderna på.
Nu börjar det regna på oss. Vi biter ihop och åker vidare väg 55, Lom - Sogndal.
Ett stopp på högsta punkten efter 55:an (1434 m.ö.h. 7 grader varmt, brrrr). Glaciären syns i bakgrunden.
Glaciären efter väg 55
Fantesteinen, 1434 meter över havet.
Nu har vi snart åkt hela vägen över fjället på väg 55.
Väg 55, och ska nämna att det blåste stormvindar där.
Vy från en utsiktsplats efter 55:an.
En bit ner från fjället stannade vi (1 mil serpentinväg ner) för att sträcka på benen, och ta ett kort på denna hisnade fina vy. Väg 55 än. Anders hade lagt ned sin hoj i kurvorna så den skrapade i asfalten i kurvorna!!! Han körde en Customhoj, och kanske inte är så bra att ta tvära kurvor med.
Här stannade vi och kollade om dom hade något vi kunde äta, men det va för klent käk så vi fortsatte, men mestadels för att gubben var röksugen.
Äntligen!!! Efter 35 mil / 11 timmar så anlände vi till stugan 1 mil utanför Stryn. Där åt vi potäter, bacon och chili con carne.
Vy från stugan utanför Stryn, som va helt ok med wc/dusch och tv för bara 680 Nkr.
Här stannade vi för att ta en bensträckare, och ta ett kort över en härlig vy. Vi åker vidare mot Geiranger efter det.
Här tar Anders en bild över det fantastiska landskapet.
Dalsnibba ligger ovanför oss. Notera att föraren till höger laddat för en cigg. Om jag inte missminner mig, så åkte vi max fem mil innan det skulle stannas för rök eller pisspaus.
Väg 63 mot Geiranger, som är helt underbar. Vägen dit är värd mer än just målet.
63:an mot Geiranger.
Geiranger!
Här står Anders och Reino, som rökhostar vid utsiktsplatsen över Geiranger.
Geiranger från andra sidan där vi tog kort.
Geirangerfjorden mot havet.
Här åker vi färja över Norddalsfjorden.
Vattenfallet vid Trollstigen. Anders och Reino står bakom björken i kurvan.
Trollstigen, taget lite påväg upp.
En bit ner på väg. Den ringlar sig upp till höger, där man ser en buss.
Vy över dalen.
Botten på trollstigen. Vi chansar på att ta av regnkläderna, som åkt på många gånger under resan.

Här gör vi oss redo för avfärd hem. Ca:40 mil hem. Vi fick lite problem efter vägen dock. Reino fick punka efter en väg till sälen där dom lagt stenkross och jag lurat ut honom, att det går att åka där. Det gick att åka där för mig, som har en hoj som tål grusväg.
Men tydligen så ska en RT1200 bara glida asfalt? Han hamnade efter, så vi stannade och väntade in honom. Men ingen kom!
Jag åkte tillbaka, och mötte honom men där han jestukiurerade, att jag skulle följa honom?
Vi stannade iaf några km från sälen och konstaterade att det var punka, men bara en puspunka.
Så, eftersom jag hade en pump så pumpade jag i kanske i 1 bar i däcket, och vi kunde fortsätta till sälen.
Där, när vi gick in på macken där och frågade om hjälp, så stog det där en som sa, det kan jag göra.

Han kunde laga däcket på Gubbens däck, och vi kom hem!